Om Ynde Music


• Företaget har sitt säte i Sölvesborg. Företagets postadress är Skogsvägen 5B.
• Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett e-mail till [email protected] med ditt
ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
• När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen
finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
• Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post
till [email protected].
3. Leverans
• Vi har ingen leveranstid. Du laddar ner dina noter direkt från en hämtningsfil i din
orderbekräftelse.
• Om detta skulle krångla ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
4. Priser
• Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 6% moms.
• Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan
samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att
justera priset.
5. Ångerrätt
• Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller
från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
6. Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I
ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som
returneringen gäller framgå klart och tydligt. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
7. Reklamation och klagomål
• Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller
felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning
att kostnadsfritt åtgärda felet.
• Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
• Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1 Hur går du till väga vid reklamation?
• Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn,
din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
• Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för
den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för
returfrakt vid godkända reklamationer.• Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i
enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från
Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
• Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
• Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets
rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda,
krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
• Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som
ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
• Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan
förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa
sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
9. Information om Cookies
• Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få
information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa
en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få
spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så
att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens
hemsida.
10. Personuppgifter
• Genom att handla hos Ynde Music accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av
dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än
nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till
tredjepart utan rättslig grund.
• Ynde Music är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund.
Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen
då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa
marknadsföringen åt dina individuella behov.
• Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR)
lagrar och behandlar dina uppgifter.
• 10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
• 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst)
lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och
köphistorik.
• Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis
för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis
bokföringslagen.
• 10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
• 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör• Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är
förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura
sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna
genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
• 10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik
information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt
adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas
med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är Loopia
• 10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress
med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och
erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder WordPress för utskick av nyhetsbrev.
• 10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras
elektroniskt i ett läsbart format.
• 10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är
bristfällig.
• 10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten
till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig
förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
• 10.8 Ansvarig för dataskydd
Ynde Music är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till
att reglerna efterföljs.
• 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra,
behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord
på ett säkert sätt.
Vi använder plattformen WordPress/WooCommerce
11. Ändringar till de Allmänna Villkoren
• Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren
kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i
samband med order eller besök på webbplatsen.
12. Tvist och lagval
• I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du
som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-
land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i
tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
• Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
• Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med
svensk rätt och lag.